| Verfügbarkeit |
Autoren | Fischer, Hans E.; Borowski, Andreas; Tepner, Oliver |
Titel | Professional knowledge of science teachers. |
URL | http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-1-4020-9041-7_30 |
Erscheinungsjahr | 2012 |
Sammelwerk | Fraser, Barry J. (Hrsg.); Tobin, Kenneth G. (Hrsg.); McRobbie, Campbell J. (Hrsg.): Second International Handbook of Science Education. |
Seitenzahl | S. 435-448 |
Verlag | New York: Springer |
Reihe | . Band Bitte nur Ziffern eingeben |
ISBN | 978-1-4020-9040-0 |
Dokumenttyp | Sammelwerksbeitrag; gedruckt; online |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Forschungsschwerpunkt | Entwicklung von Professionalität des pädagogischen Personals in Bildungseinrichtungen |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Lehrer; Fachwissen; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Fachdidaktik; Pädagogisches Handeln; Kompetenz; Professionalität; Theorie; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung |
Abstract | Which knowledge should a teacher have to give good lessons? To answer this question Shulman divided the knowledge base of teaching into seven categories. He established the concept of pedagogical content knowledge as a specific amalgam of content knowledge and pedagogical knowledge. The authors will give an overview of some theories of professional knowledge relevant for science education and of related actual attempts of teacher education and further education. Results of empirical research on professional knowledge of science teachers will be taken into account. The advantages of Shulman's and Bromme's classification of professional knowledge for its systematic analysis will be emphasized. (DIPF/Orig.). |
Projekt | Professionswissen in den Naturwissenschaften |
Förderkennzeichen | 01JH1301 |