Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Dietrich, Fabian; Heinrich, Martin; Lambrecht, Maike  
Titel What is the purpose of school inspections? Functional determination of school inspections beyond control.  
URL https://doi.org/10.1007/978-94-6300-265-3_6  
URN, persistent 10.1007/978-94-6300-265-3_6  
Erscheinungsjahr 2015  
Sammelwerk Kotthoff, Hans-Georg (Hrsg.); Klerides, Eleftherios (Hrsg.): Governing educational spaces. Knowledge, teaching, and learning in transition.  
Seitenzahl S. 93-104  
Verlag Rotterdam, NL: Sense Publishers  
Reihe Comparative and international education: a diversity of voices  
ISBN 978-94-6300-265-3  
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag; online  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Steuerung im Bildungssystem  
Schlagwörter Schulinspektion; Evaluationsforschung; Bildungspolitik; Deutschland  
Abstract External school evaluations, also referred to as “school inspections”, belong to those few instruments of governance used by educational policy during the last few years, which were at least temporarily introduced in all German states (cf. Bos, Holtappels. & Rösner, 2006; Bos, Dedering, Holtappels, Müller, & Rösner, 2007; Döbert, Rürup, & Dedering, 2008). (Orig.).  
Projekt Funktionen von Schulinspektion
 
Förderkennzeichen 01JG1304A