Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Seifried, Jürgen; Wuttke, Eveline  
Titel The necessity to train professional error competence: empirical findings.  
URL https://doi.org/10.1007/978-3-319-52649-2_2  
URN, persistent 10.1007/978-3-319-52649-2_2  
Erscheinungsjahr 2017  
Sammelwerk Wuttke, Eveline (Hrsg.); Seifried, Jürgen (Hrsg.): Professional error competence of preservice teachers. Evaluation and support.  
Seitenzahl S. 15-27  
Verlag Cham: Springer  
Reihe Springerbriefs in education  
ISBN 978-3-319-52647-8; 978-3-319-52649-2  
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag; gedruckt; online  
Beigaben Literaturangaben, Abbildungen, Tabellen  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Entwicklung von Professionalität des pädagogischen Personals in Bildungseinrichtungen  
Schlagwörter Lehrerausbildung; Kompetenzerwerb; Lernprozess; Lehrer-Schüler-Beziehung; Fehleranalyse; Kompetenz;  
Abstract Current pedagogical discourse has established that teacher competence is crucial for teaching and learning in schools. Nevertheless questions of conceptualising and measuring teacher competence have yet to be answered. In our study we analyse a facet of teacher competence essential to successful learning processes; namely teacher competence when diagnosing and responding to students’ errors in a constructive manner (professional error competence; PEC). Different studies investigate how students perceive the “error culture” in their classrooms, and how teachers deal with students’ errors during lessons (Orig.).  
Projekt Diagnose von und Umgang mit Schülerfehlern als Facette der professionellen Kompetenz von Lehrkräften (ProFeL II)
 
Förderkennzeichen 01JH1205