Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Seifried, Jürgen; Wuttke, Eveline  
Titel Student errors. How teachers diagnose them and how they respond to them.  
Erscheinungsjahr 2010, Jg. 2, H. 2  
Seitenzahl S. 147-162  
Zeitschrift Empirical Research in Vocational Education and Training  
ISSN 1877-6337  
Dokumenttyp Zeitschriftenaufsatz; gedruckt  
Beigaben Abbildung; Tabellen  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Entwicklung von Professionalität des pädagogischen Personals in Bildungseinrichtungen  
Schlagwörter Schülerfehler; Lehrerverhalten; Lernerfahrung; Lernkultur; Unterrichtskommunikation; Lehrer; Kompetenz; Lehr-Lern-Forschung; Fragebogen; Unterrichtsbeobachtung; Empirische Untersuchung  
Abstract Current pedagogical discourse has established that teacher competence is a condition sine qua non for high level performance in the classroom. Nevertheless questions of conceptualising and measuring teacher competence have yet to be answered. In their study the authors analyse a facet of teacher competence essential to successful learning processes; namely, teacher competence when diagnosing and responding to student errors in a constructive manner. Two pilot studies investigate how students perceive "error culture" in their classrooms, and how teachers deal with learner errors during lessons. (DIPF/Orig.).  
Förderkennzeichen 01JH0921; 01JH0922