Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Türling, Janosch; Seifried, Jürgen; Wuttke, Eveline  
Titel Teachers knowledge about domain specific student errors.  
Erscheinungsjahr 2012  
Sammelwerk Wuttke, Eveline (Hrsg.); Seifried, Jürgen (Hrsg.): Learning from errors at school and at work.  
Seitenzahl S. 95-110  
Verlag Opladen u.a.: Budrich  
Reihe Research in vocational education. Band 1  
ISBN 978-3-86649-415-2  
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag; gedruckt  
Beigaben Literaturangaben  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Entwicklung von Professionalität des pädagogischen Personals in Bildungseinrichtungen  
Schlagwörter Bildungsforschung; Lehrer; Wissen; Schüler; Fehleranalyse; Fehlerbewertung; Handlungskompetenz  
Abstract A teacher’s ability to diagnose student errors and use them constructively in the classroom is a key aspect of teacher professionalism. In the field of business education and accountancy in particular, very little is known about student errors and which competences teachers need to handle them constructively. In this article we report the findings of a study concerning the ability of (prospective) teachers to diagnose student errors in the domain of bookkeeping. (DIPF/Autor).  
Förderkennzeichen 01JH0921; 01JH0922