Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Sprietsma, Maresa  
Institution Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung  
Titel Student employment. Advantage or handicap for academic achievement?  
URL http://doku.iab.de/externe/2016/k160115r03.pdf  
Erscheinungsjahr 2015  
Seitenzahl 21 S.  
Verlag Mannheim:  
Dokumenttyp Monographie; online  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Bildungspanel (NEPS)  
Schlagwörter Bildungsprozess; Panel; Nebentätigkeit; Arbeitszeit; Bundesausbildungsförderungsgesetz; Studium; Studienerfolg; Freizeit; Zeitbudget; Auswirkung; Kompetenzentwicklung; Student; Deutschland  
Abstract We estimate the effects of student employment on academic performance. Performance is measured by grades achieved one and a half years after entering university. We use the amount of financial aid students receive after application as a source of exogenous variation in the probability or being employed to correct for potential endogeneity bias. We find no evidence that student employment is detrimental to academic performance, even for a larger number of hours worked per week. There is significant selection of students into different types of student employment. (Author's abstract, IAB-Doku).  
Förderkennzeichen 01GJ0888