| Verfügbarkeit |
Autoren | Ramsteck, Carolin; Muslic, Barbara; Graf, Tanja; Maier, Uwe; Kuper, Harm |
Titel | Data-based school improvement. The role of principals and school supervisory authorities within the context of low-stakes mandatory proficiency testing in four German states. |
URL | http://dx.doi.org/10.1108/IJEM-08-2014-0109 |
Erscheinungsjahr | 2015, Jg. 29, H. 6 |
Seitenzahl | S. 766-789 |
Zeitschrift | The international journal of educational management |
ISSN | 0951-354x |
Dokumenttyp | Zeitschriftenaufsatz; online; gedruckt |
Sprache | englisch |
Forschungsschwerpunkt | Steuerung im Bildungssystem |
Schlagwörter | Datenerhebung; Empirische Untersuchung; Interview; Qualitative Forschung; Stichprobe; Test; Bildungssystem; Schulreform; Schule; Schulaufsicht; Sekundarschule; Gymnasium; Lehrer; Lehrerin; Datenauswertung; Rektor; Analyse; Leistungsmessung; Organisation; Studie; Theoretisches Modell; Verbesserung; Vergleichsarbeit; Baden-Württemberg; Berlin; Brandenburg; Deutschland; Thüringen |
Förderkennzeichen | 01JG1302 |