Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Bode, Eckhardt; Brunow, Stephan; Ott, Ingrid; Sorgner, Alina  
Institution Institut für Weltwirtschaft  
Titel Worker personality. Another skill bias beyond education in the digital age.  
URL http://doku.iab.de/externe/2016/k161116r20.pdf  
Erscheinungsjahr 2016  
Seitenzahl 43 S.  
Verlag Kiel:  
Dokumenttyp Monographie; online  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Bildungspanel (NEPS)  
Schlagwörter Bildung; Panel; Persönlichkeitsmerkmal; Soziale Qualifikation; Substitution; Automatisierung; Technologische Entwicklung; Beschäftigungseffekt; Privathaushalt; Berufsgruppe; Qualifikation; Berufswahl; Auswirkung; Effekt; Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung; Personal  
Abstract "We present empirical evidence suggesting that technological progress in the digital age will be biased not only with respect to skills acquired through education but also with respect to non-cognitive skills (personality). We measure the direction of technological change by estimated future digitalization probabilities of occupations, and non-cognitive skills by the Big Five personality traits from several German worker surveys. Even though we control extensively for education and experience, we find that workers characterized by strong openness and emotional stability tend to be less susceptible to digitalization. Traditional indicators of human capital thus measure workers' skill endowments only imperfectly." (Author's abstract, IAB-Doku).  
Förderkennzeichen 01GJ0888