Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Getto, Barbara; Kerres, Michael  
Titel Bridging educational research and practice. Meta-research on digitalization in education.  
URL https://learninglab.uni-due.de/publikationen/12941  
Erscheinungsjahr 2020  
Seitenzahl 4 S.  
Verlag San Francisco: AERA  
Dokumenttyp Monographie; online  
Beigaben Literaturangaben  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Digitalisierung im Bildungsbereich  
Schlagwörter Metaanalyse; Wissenschaftliche Begleitung; Digitale Medien; Schulentwicklung; Oberstufe; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Grundschule; Weiterführende Schule; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Digitalisierung; Studium; Erwachsenenbildung; Grundschulalter; Konferenz; Konferenzbericht  
Abstract Empirical educational research investigates implications and effects of digital technology in various fields of education. In this context, the German Federal Ministry of Education and Research, is funding a range of projects on digitization in the fields of primary, secondary, vocational, higher and adult education. Furthermore, a 5-year "meta-project" has been established to accompany these research projects. It is responsible for supporting the projects, for integrating and publishing results of the projects and for advising the ministry in the advancement of policies. The paper will position the rationale of metaresearch as an approach to design-based research in education. It will focus on the dialogical measures of this approach and reflect on first experiences. (Orig.).  
Projekt Metavorhaben "Digitalisierung im Bildungsbereich"
 
Förderkennzeichen 01JD1800B