Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Rohwer, Götz; Blossfeld, Hans-Peter  
Titel Contextual and random coefficient multilevel models. A comparison.  
URL https://www.neps-data.de/Portals/0/Working Papers/WP_VI.pdf  
Erscheinungsjahr 2012  
Seitenzahl 14 S.  
Verlag Bamberg: Otto-Friedrich-Universität  
Reihe NEPS Working Paper. Band 6  
Dokumenttyp Monographie; Graue Literatur; online  
Beigaben Literaturangaben  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Bildungspanel (NEPS)  
Schlagwörter Bildungsforschung; Mehrebenenanalyse; Statistische Methode; Modellierung; Variable; Zufall; Randomisierung;  
Abstract The authors discuss multilevel models focusing on individuals belonging to institutional units. It is assumed that the individual members of the institutional units cannot be identified by referring to structural positions. Modeling therefore requires analytical models relating to generic individuals. In this framework, they compare models using contextual variables and random coefficient multilevel models. The authros argue that random coefficient models do not offer advantages when the goal is to explain individual outcomes. (DIPF/Orig.)  
Förderkennzeichen 01GJ0888