Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

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Autoren Kroth, Anna J.  
Titel The effects of college costs and financial aid in Germany. Why are students sensitive to college costs in a low-cost/ high-aid system?  
URL http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-94-6209-230-3_9  
URN, persistent 10.1007/978-94-6209-230-3_9  
Erscheinungsjahr 2013  
Sammelwerk Meyer, Heinz-Dieter (Hrsg.); John, Edward P. St. (Hrsg.); Chankseliani, Maia (Hrsg.); Uribe, Lina (Hrsg.): Fairness in Access to Higher Education in a Global Perspective. Reconciling Excellence, Efficiency, and Justice.  
Seitenzahl S. 153-169  
Verlag Rotterdam: SensePublishers  
ISBN 978-94-6209-230-3  
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag; online  
Beigaben Literaturangaben, Tabellen  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Promotionsförderung für Nachwuchswissenschaftler/-innen - Bildungsforschung auf der Grundlage von Daten der amtlichen Statistik sowie Prozess- und Paneldaten unterschiedlicher Provenienz (einschließlich der Indikatorenforschung)  
Schlagwörter Bildungsforschung; Finanzierung; Hochschulwesen; Kosten; Student; Studiengebühren; Finanzielle Beihilfe; Bundesausbildungsförderungsgesetz; Darlehen; Kreditpunktesystem; Deutschland  
Abstract Over the last decades, educational research in Europe has paid little attention to the costs of higher education and how they affect students’ decisions on whether to enroll in higher education. Researchers and policy makers seem to assume that the costs of a college degree play a minor role in enrollment decisions, and that other factors such as information and academic preparation are more important explanations for why some high school graduates enroll in higher education and some do not. The situation is very different in the U.S. and other countries discussed in this volume where the effects of college costs have been a prominent and well-researched issue for many years. (Orig.).  
Projekt Studienkosten und Studienförderung als Einflussfaktoren auf Hochschulzugang und Studienabschluss unter besonderer Berücksichtigung der Wirkung auf soziale Disparitäten im Hochschulzugang
 
Förderkennzeichen 01JG1077