Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

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Autoren Meyer, Heinz-Dieter; John, Edward P. St.; Jalawa, Marja; Kroth, Anna J.; Somers, Patricia  
Titel Fairness in access to higher education: Towards a global public debate?  
URL http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-94-6209-230-3_16  
URN, persistent 10.1007/978-94-6209-230-3_16  
Erscheinungsjahr 2013  
Sammelwerk Meyer, Heinz-Dieter (Hrsg.); John, Edward P. St. (Hrsg.); Chankseliani, Maia (Hrsg.); Uribe, Lina (Hrsg.): Fairness in Access to Higher Education in a Global Perspective. Reconciling Excellence, Efficiency, and Justice.  
Seitenzahl S. 277-287  
Verlag Rotterdam: SensePublishers  
ISBN 978-94-6209-230-3  
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag; online  
Beigaben Literaturangaben  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Promotionsförderung für Nachwuchswissenschaftler/-innen - Bildungsforschung auf der Grundlage von Daten der amtlichen Statistik sowie Prozess- und Paneldaten unterschiedlicher Provenienz (einschließlich der Indikatorenforschung)  
Schlagwörter Bildungsforschung; Hochschulwahl; Universität; Geschichte ; Bildungseinrichtung; Finanzierung; Chancengleichheit; Fairness; Status; Öffentliche Trägerschaft; Internationaler Vergleich  
Abstract The strands of this book suggest that the dominant global policy model of financing the expansion of higher education increasingly through loans is unsustainable. In England, one of the largest and most violent student protest since the broke out in 2010. Over 50,000 students and the wider public protested against a tuition increase from a previously nominal level. Similar protests took place in countries such as Canada, Chile, France, Germany, and the USA. Given the intense protests and policy debates in many countries, the questions of how the growing costs of higher education should be financed and what implications tuition increases have for college access are emerging as key issues in international education policy. (Orig.  
Projekt Studienkosten und Studienförderung als Einflussfaktoren auf Hochschulzugang und Studienabschluss unter besonderer Berücksichtigung der Wirkung auf soziale Disparitäten im Hochschulzugang
 
Förderkennzeichen 01JG1077