| Verfügbarkeit |
Autoren | Meyer, Heinz-Dieter; John, Edward P. St.; Jalawa, Marja; Kroth, Anna J.; Somers, Patricia |
Titel | Fairness in access to higher education: Towards a global public debate? |
URL | http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-94-6209-230-3_16 |
URN, persistent | 10.1007/978-94-6209-230-3_16 |
Erscheinungsjahr | 2013 |
Sammelwerk | Meyer, Heinz-Dieter (Hrsg.); John, Edward P. St. (Hrsg.); Chankseliani, Maia (Hrsg.); Uribe, Lina (Hrsg.): Fairness in Access to Higher Education in a Global Perspective. Reconciling Excellence, Efficiency, and Justice. |
Seitenzahl | S. 277-287 |
Verlag | Rotterdam: SensePublishers |
ISBN | 978-94-6209-230-3 |
Dokumenttyp | Sammelwerksbeitrag; online |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Forschungsschwerpunkt | Promotionsförderung für Nachwuchswissenschaftler/-innen - Bildungsforschung auf der Grundlage von Daten der amtlichen Statistik sowie Prozess- und Paneldaten unterschiedlicher Provenienz (einschließlich der Indikatorenforschung) |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Hochschulwahl; Universität; Geschichte ; Bildungseinrichtung; Finanzierung; Chancengleichheit; Fairness; Status; Öffentliche Trägerschaft; Internationaler Vergleich |
Abstract | The strands of this book suggest that the dominant global policy model of financing the expansion of higher education increasingly through loans is unsustainable. In England, one of the largest and most violent student protest since the broke out in 2010. Over 50,000 students and the wider public protested against a tuition increase from a previously nominal level. Similar protests took place in countries such as Canada, Chile, France, Germany, and the USA. Given the intense protests and policy debates in many countries, the questions of how the growing costs of higher education should be financed and what implications tuition increases have for college access are emerging as key issues in international education policy. (Orig. |
Projekt | Studienkosten und Studienförderung als Einflussfaktoren auf Hochschulzugang und Studienabschluss unter besonderer Berücksichtigung der Wirkung auf soziale Disparitäten im Hochschulzugang |
Förderkennzeichen | 01JG1077 |