Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Schaeper, Hildegard  
Titel The German National Educational Panel Study (NEPS). Assessing competencies over the life course and in higher education.  
URL http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-94-6091-867-4_11  
Erscheinungsjahr 2013  
Sammelwerk Blömeke, Sigrid (Hrsg.); Zlatkin-Troitschanskaia, Olga (Hrsg.); Kuhn, Christiane (Hrsg.); Fege, Judith (Hrsg.): Modeling and Measuring Competencies in Higher Education. Tasks and Challenges.  
Seitenzahl S. 147-158  
Verlag Rotterdam: SensePublishers  
ISBN 978-94-6091-867-4  
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag; gedruckt; online  
Beigaben Literaturangaben, Abbildungen  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Bildungspanel (NEPS)  
Schlagwörter Bildungsforschung; Panel; Konzeption; Modellierung; Kompetenzmessung; Hochschulbildung; Hochschulwesen; Deutschland  
Abstract The German National Educational Panel Study (NEPS) is an exceptional and unique research endeavor which aims to gain new insights into the acquisition of competencies across the entire life span, to describe crucial educational transitions, to study educational careers, to identify the determinants of competence development and educational decisions and to analyze the impact of education and competencies on the life course. This article gives a brief overview of the conception and structure of the NEPS. lt then describes in more detail the general approach to modeling and measuring competencies used by the NEPS, as well as the way of addressing the issue of subject-specific competencies in higher education. (DIPF/Orig.)  
Förderkennzeichen 01GJ0888