Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Blatt, Inge; Prosch, Anna  
Institution Leibniz-Institut für Bildungsverläufe; Nationales Bildungspanel  
Titel The assessment of orthographic competence.  
URL https://www.neps-data.de/Portals/0/Working Papers/WP_L.pdf  
Erscheinungsjahr 2014  
Seitenzahl S. 7  
Verlag Bamberg: Leibniz Institute for Educational Trajectories (LIfBi)  
Reihe NEPS working paper. Band 50  
Dokumenttyp Monographie; Graue Literatur; online  
Beigaben Literaturangaben, Tabellen  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Bildungspanel (NEPS)  
Schlagwörter Kompetenzmessung; Lebenslanges Lernen; Orthographie; Sekundarstufe I; Bildungsverlauf; Rechtschreibung; Test  
Abstract The measurement of competencies from a lifelong-learning perspective is an important aim of the National Educational Panel Study (NEPS). In NEPS, orthographic competence is measured as a stage-specific supplement in secondary school from Grades 5 through because it forms an essential aspect of educational success. Orthographic competence influences a student’s career decisively (Schneider, 2008), and good spelling achievement is an important prerequisite for the labor market. This paper summarizes the test and its theoretical framework. (Orig.).  
Förderkennzeichen 01GJ0888