Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Schaeper, Hildegard; Weiß, Thomas  
Titel The conceptualization, development, and validation of an instrument for measuring the formal learning environment in higher education.  
URL https://doi.org/10.1007/978-3-658-11994-2_16  
URN, persistent 10.1007/978-3-658-11994-2_16  
Erscheinungsjahr 2016  
Sammelwerk Blossfeld, Hans-Peter (Hrsg.); Jutta, von Maurice (Hrsg.); Bayer, Michael (Hrsg.); Skopek, Jan (Hrsg.): Methodological issues of longitudinal surveys.  
Seitenzahl S. 267-290  
Verlag Wiesbaden: Springer VS  
ISBN 978-3-658-11992-8; 978-3-658-11994-2  
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag; gedruckt; online  
Beigaben Literaturangaben  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Bildungspanel (NEPS)  
Schlagwörter Lernumgebung; Konzeptualisierung; Messung; Fragebogenerhebung; Übergang Studium - Beruf  
Abstract Our article describes the conceptualization and measurement of the formal learning environment in higher education that was used in the substudy “Stage 7—From Higher Education to the Labor Market” of the National Educational Panel Study (NEPS). On the basis of a coherent conceptual framework adopted throughout the NEPS, we developed a parsimonious questionnaire that proved to be a valid and reliable instrument for measuring central dimensions of the process quality of higher education, namely structure, support, challenge, and orientation. This article presents the results of the reliability and validity analyses and identifies areas for further improvements. (Orig.).  
Förderkennzeichen 01GJ0888