Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Käser, Tanja; Busetto, Alberto Giovanni; Baschera, Gian-Marco; Kohn, Juliane; Kucian, Karin; von Aster, Michael; Gross, Markus  
Titel Modelling and optimizing the process of learning mathematics.  
URL https://doi.org/10.1007/978-3-642-30950-2_50  
URN, persistent 10.1007/978-3-642-30950-2_50  
Erscheinungsjahr 2012  
Sammelwerk Intelligent tutoring systems. 11th international conference. proceedings.  
Seitenzahl S. 389-398  
Verlag Berlin; Heidelberg: Springer  
Reihe Lecture notes in computer science. Band 7315  
ISBN 978-3-642-30949-6; 978-3-642-30950-2  
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag; gedruckt; online  
Beigaben Literaturangaben  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Forschung zu Diagnostik und Intervention bei Entwicklungsstörungen schulischer Fertigkeiten  
Schlagwörter Computerprogramm; Training; Mathematische Kompetenz; Zahlenverständnis; Dyskalkulie;  
Abstract This paper introduces a computer-based training program for enhancing numerical cognition aimed at children with developmental dyscalculia. Through modelling cognitive processes and controlling the level of their stimulation, the system optimizes the learning process. Domain knowledge is represented with a dynamic Bayesian network on which the mechanism of automatic control operates. Accumulated knowledge is estimated to select informative tasks and to evaluate student actions. This adaptive training environment equally improves success and motivation. Large-scale experimental data quantifies substantial improvement and validates the advantages of the optimized training. (Orig.).  
Projekt Schulbezogene Umschriebene Entwicklungsstörungen (SCHUES)
 
Förderkennzeichen 01GJ1011