Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Käser, Tanja; Kucian, Karin; Ringwald, Milanka; Baschera, Gian-Marco; von Aster, Michael; Gross, Markus  
Titel Therapy software for enhancing numerical cognition.  
URL https://doi.org/10.5167/uzh-64859  
URN, persistent 10.5167/uzh-64859  
Erscheinungsjahr 2012  
Sammelwerk Özyurt, Jale (Hrsg.); Anschütz, Andrea (Hrsg.); Bernholt, Sascha (Hrsg.); Lenk, Jan Charles (Hrsg.): Interdisciplinary perspectives on cognition, education and the brain-Hanse-Study.  
Seitenzahl S. 207-216  
Verlag Oldenburg: BIS-Verlag  
Reihe Hanse-Studien. Band 7  
ISBN 978-3-8142-2242-4  
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag; online; gedruckt  
Beigaben Literaturangaben, Abbildungen  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Forschung zu Diagnostik und Intervention bei Entwicklungsstörungen schulischer Fertigkeiten  
Schlagwörter Software; Zahlenverständnis; Dyskalkulie; Mathematische Kompetenz; Entwicklungsförderung;  
Abstract We present a novel software for the acquisition of central components of number processing and representation as well as mathematical understanding. The software is based on current neurocognitive concepts and insights. The learning process is supported through multimodal cues encoding different properties of numbers. The learning environment features 3D graphics and interaction components and thus allows immersion in a playful 3D world. To offer optimal learning conditions, a Bayes net user model completes the software and allows adaptation to a specific user. A first version of the software will be tested with normally achieving and dyscalculic children within a multi-center study in Zurich, Berlin, and Potsdam starting in 2011. (Orig.).  
Projekt Schulbezogene Umschriebene Entwicklungsstörungen (SCHUES)
 
Förderkennzeichen 01GJ1011