| Verfügbarkeit |
Autoren | Erath, Kirstin; Prediger, Susanne |
Institution | Charles University Prag. |
Titel | Diverse epistemic participation profiles in socially established explaining practices. |
URL | http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~prediger/ERME/CERME9_Proceedings_2015.pdf |
Erscheinungsjahr | 2015 |
Sammelwerk | Krainer, Konrad (Hrsg.); Vondrova, Nad’a (Hrsg.): Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015). |
Seitenzahl | S. 1374-1381 |
Verlag | Prag: Charles University, Faculty of Education and ERME. |
ISBN | 978-80-7290-844-8 |
Dokumenttyp | Sammelwerksbeitrag; gedruckt; online |
Beigaben | Abbildung, Tabelle, Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Forschungsschwerpunkt | Chancengerechtigkeit und Teilhabe. Sozialer Wandel und Strategien der Förderung |
Schlagwörter | Mathematische Kompetenz; Interaktion; Schüler; Qualitative Methode; 5. Schuljahr; Linguistik; |
Abstract | Same classroom, same learning opportunity? Although learning to explain takes place while participating in the classroom microculture’s practices of explaining, this interactionist conceptualization must be widened in order to account for students’ diversity. For analysing not only quantitative, but also qualitative differences between students’ participation in explaining practices, we present the construct ‘epistemic participation profile’ and illustrate how it allows to account for the diversity within a classroom. (Orig.). |
Projekt | Interaktive Verfahren der Etablierung von Passungen und Divergenzen für sprachliche und fachkulturelle Praktiken im Deutsch- und Mathematikunterricht |
Förderkennzeichen | 01JC1112 |