Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Erath, Kirstin; Prediger, Susanne  
Institution Charles University Prag.  
Titel Diverse epistemic participation profiles in socially established explaining practices.  
URL http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~prediger/ERME/CERME9_Proceedings_2015.pdf  
Erscheinungsjahr 2015  
Sammelwerk Krainer, Konrad (Hrsg.); Vondrova, Nad’a (Hrsg.): Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015).  
Seitenzahl S. 1374-1381  
Verlag Prag: Charles University, Faculty of Education and ERME.  
ISBN 978-80-7290-844-8  
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag; gedruckt; online  
Beigaben Abbildung, Tabelle, Literaturangaben  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Chancengerechtigkeit und Teilhabe. Sozialer Wandel und Strategien der Förderung  
Schlagwörter Mathematische Kompetenz; Interaktion; Schüler; Qualitative Methode; 5. Schuljahr; Linguistik;  
Abstract Same classroom, same learning opportunity? Although learning to explain takes place while participating in the classroom microculture’s practices of explaining, this interactionist conceptualization must be widened in order to account for students’ diversity. For analysing not only quantitative, but also qualitative differences between students’ participation in explaining practices, we present the construct ‘epistemic participation profile’ and illustrate how it allows to account for the diversity within a classroom. (Orig.).  
Projekt Interaktive Verfahren der Etablierung von Passungen und Divergenzen für sprachliche und fachkulturelle Praktiken im Deutsch- und Mathematikunterricht
 
Förderkennzeichen 01JC1112