Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Vogler, Anna-Marietha  
Institution Charles University  
Titel Reconstruction of teachers’ professional vision concerning important aspects of classroom interaction.  
URL http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~prediger/ERME/CERME9_Proceedings_2015.pdf  
Erscheinungsjahr 2015  
Sammelwerk Krainer, Konrad (Hrsg.); Vondrova, Nad’a (Hrsg.): Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015).  
Seitenzahl S. 1510-1516  
Verlag Prag: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME  
ISBN 978-80-7290-844-8  
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag; gedruckt; online  
Beigaben Literaturangaben  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Chancengerechtigkeit und Teilhabe. Sozialer Wandel und Strategien der Förderung  
Schlagwörter Mathematikunterricht; Klassenklima; Vergleichende Analyse; Videoanalyse; Mathematische Kompetenz; Interaktion; Schüler; Gruppendiskussion;  
Abstract Participation in classroom interactions gives students the opportunity to learn subject-specific topics and to acquire discourse competences. Hence, there is a multitude of research concerning arrangements which enable learners to successfully participate. But what counts as an adequate contribution, enabling students to successfully participate in mathematical classroom interactions and, especially, what counts from the teachers’ perspective? Based on the fact that the teachers’ perspective on adequacy of considerations in interactions highly influences the teachers’ acting and support in the classroom, the study INTERPASS investigates the teachers’ perspective within video stimulated group discussions. One of the identified motives of the teachers’ perspectives is presented in detail in the following (Orig.).  
Projekt Interaktive Verfahren der Etablierung von Passungen und Divergenzen für sprachliche und fachkulturelle Praktiken im Deutsch- und Mathematikunterricht
 
Förderkennzeichen 01JC1112