Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Rebholz, Sandra; Zimmermann, Marc  
Titel Applying computer-aided intelligent assessment in the context of mathematical induction.  
URL https://doi.org/10.1007/978-3-642-37919-2_11  
URN, persistent 10.1007/978-3-642-37919-2_11  
Erscheinungsjahr 2013  
Sammelwerk Pan, Zhigeng (Hrsg.); Cheok, Adrain David (Hrsg.); Müller, Wolfgang (Hrsg.); Iurgel, Ido (Hrsg.); Petta, Paola (Hrsg.); Urban, Bodo (Hrsg.): Transactions on edutainment x.  
Seitenzahl S. 191-201  
Reihe Lecture notes in computer science. Band 7775  
ISBN 978-3-642-37919-2; 978-3-642-37918-5  
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag; gedruckt; online  
Beigaben Literaturangaben  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Hochschullehre  
Schlagwörter Web Based Training; Schüleraktivität; Analyseverfahren; Computerunterstütztes Verfahren; Bewertungssystem; Lernprozess; Assessment-Center;  
Abstract Intelligent Assessment represents a novel approach in the field of Computer-Aided Assessment (CAA). In Intelligent Assessment, the student’s performance is not only assessed by the solution but also by the individual steps leading to the solution. The web-based exercise tool ComIn-M uses Intelligent Assessment in the context of mathematical induction. In this article we describe the basic principles of Intelligent Assessment and highlight its prototypical implementation using the tool ComIn-M as an example. In the evaluation we investigate the practicality of Intelligent Assessment with the tool in two recitation sections at the Universities of Education in Weingarten and Ludwigsburg (Orig.).  
Förderkennzeichen 01PH08008A; 01PH08008C