| Verfügbarkeit |
Autoren | Rebholz, Sandra; Zimmermann, Marc |
Titel | Applying computer-aided intelligent assessment in the context of mathematical induction. |
URL | https://doi.org/10.1007/978-3-642-37919-2_11 |
URN, persistent | 10.1007/978-3-642-37919-2_11 |
Erscheinungsjahr | 2013 |
Sammelwerk | Pan, Zhigeng (Hrsg.); Cheok, Adrain David (Hrsg.); Müller, Wolfgang (Hrsg.); Iurgel, Ido (Hrsg.); Petta, Paola (Hrsg.); Urban, Bodo (Hrsg.): Transactions on edutainment x. |
Seitenzahl | S. 191-201 |
Reihe | Lecture notes in computer science. Band 7775 |
ISBN | 978-3-642-37919-2; 978-3-642-37918-5 |
Dokumenttyp | Sammelwerksbeitrag; gedruckt; online |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Forschungsschwerpunkt | Hochschullehre |
Schlagwörter | Web Based Training; Schüleraktivität; Analyseverfahren; Computerunterstütztes Verfahren; Bewertungssystem; Lernprozess; Assessment-Center; |
Abstract | Intelligent Assessment represents a novel approach in the field of Computer-Aided Assessment (CAA). In Intelligent Assessment, the student’s performance is not only assessed by the solution but also by the individual steps leading to the solution. The web-based exercise tool ComIn-M uses Intelligent Assessment in the context of mathematical induction. In this article we describe the basic principles of Intelligent Assessment and highlight its prototypical implementation using the tool ComIn-M as an example. In the evaluation we investigate the practicality of Intelligent Assessment with the tool in two recitation sections at the Universities of Education in Weingarten and Ludwigsburg (Orig.). |
Förderkennzeichen | 01PH08008A; 01PH08008C |