Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Herding, Daniel; Zimmermann, Marc; Bescherer, Christine  
Titel Design narrative. A learning tool for mathematical proofs with on-demand hints.  
URL https://doi.org/10.1007/978-94-6209-530-4_49  
URN, persistent 10.1007/978-94-6209-530-4_49  
Erscheinungsjahr 2014  
Sammelwerk Mor, Yishay (Hrsg.); Mellar, Harvey (Hrsg.); Warburton, Steven (Hrsg.); Winters, Niall (Hrsg.): Practical design patterns for teaching and learning with technology.  
Seitenzahl S. 285-291  
Verlag Rotterdam: SensePublishers  
Reihe Trails in Education  
ISBN 978-94-6209-529-8; 978-94-6209-530-4  
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag; gedruckt; online  
Beigaben Literaturangaben  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Hochschullehre  
Schlagwörter Computerunterstütztes Verfahren; Lernmethode; Mathematische Operation; Feed-back; Software; Bewertungssystem; Lernprozess;  
Abstract We describe an application which supports students in doing mathematical proofs by deductive reasoning. When they make a mistake or get stuck during the solution process, they can get a hint that gets them back onto the right track. This work was developed as part of the SAiL-M project, which was funded by the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF) from 10/008 to 02/2012 (Orig.).  
Förderkennzeichen 01PH08008A; 01PH08008D