Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Weiss, Felix; Schindler, Steffen  
Titel EMI in Germany. Qualitative differentiation in a tracked education system.  
URL https://doi.org/10.1177/0002764216682811  
URN, persistent 10.1177/0002764216682811  
Erscheinungsjahr 2017, Jg. 61, H. 1  
Seitenzahl S. 74-93  
Zeitschrift American behavioral scientist  
ISSN 0002-7642; 1552-3381  
Dokumenttyp Zeitschriftenaufsatz; gedruckt; online  
Beigaben Literaturangaben, Abbildungen, Tabellen  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Bildungspanel (NEPS)  
Schlagwörter Soziale Ungleichheit; Zweiter Bildungsweg; Schulentwicklung; Entwicklungsstand; Höhere Fachschule; Ranking; Universität; Studienanfänger; Deutschland;  
Abstract This article discusses effectively maintained inequality considering two different examples from the Germany education system: secondary school attainment and enrolment in highly ranked universities among freshmen. In our analyses of secondary school attainment, we investigate whether considering differentiation in upper secondary education leads to other conclusions than restricting the analyses to the conventional distinction between the traditional degree levels. In our analyses of university choice, we investigate whether the introduction of university ranking lists has created a new qualitative dimension of inequality in the German higher education system (Orig.).  
Förderkennzeichen 01GJ0888