Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Özyurt, Jale; Thiel, Christiane  
Titel The influence of immediate feedback on subsequent learning in children. An fMRI study.  
URL http://oops.uni-oldenburg.de/volltexte/2007/535/pdf/hertop07.pdf; http://oops.uni-oldenburg.de/frontdoor.php?source_opus=535  
URN, persistent urn:nbn:de:gbv:715-oops-5358  
Erscheinungsjahr 2007  
Sammelwerk Thiel, Christiane (Hrsg.); Herrmann, Manfred (Hrsg.): Topics in advanced imaging.  
Seitenzahl S. 167-170  
Verlag Oldenburg: BIS-Verl. der Carl-von-Ossietzky-Univ.  
Reihe Hanse-Studien. Band 6  
ISBN 978-3-8142-2086-4  
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag; gedruckt; online  
Beigaben Abbildungen  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Lehr-Lern-Forschung unter neurowissenschaftlicher Perspektive  
Schlagwörter Schule; Lernforschung; Feedback; Leistungsrückmeldung; Schülerfehler; Kognitiver Prozess; Testaufgabe; Neurowissenschaften; Empirische Untersuchung; Deutschland  
Abstract An important debate in educational research on effective learning is the question whether errors should be corrected immediately. Although it is quite plausible that we need feedback about our mistakes in the learning process, it is also conceivable that emotional consequences of feedback might interfere with future learning. [The authors present results of a study that] investigates the effects of immediate error feedback on subsequent learning in children. (DIPF/Orig.)  
Projekt Der Einfluss von Feedback auf Lernen bei Kindern
 
Förderkennzeichen 01GJ0805