Rahmenprogramm des BMBF zur Förderung der empirischen Bildungsforschung

Literaturdatenbank

Vollanzeige

    Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Autoren Antoni, Manfred; Heineck, Guido  
Institution Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung  
Titel Do literacy and numeracy pay off? On the relationship between basic skills and earnings.  
URL http://www.laser.uni-erlangen.de/papers/paper/176.pdf  
Erscheinungsjahr 2012  
Seitenzahl 24 S.  
Verlag Erlangen:  
Reihe LASER Discussion Paper. Band 67  
Dokumenttyp Monographie; Discussion Paper / Working Paper / Konferenzbeitrag; online  
Sprache englisch  
Forschungsschwerpunkt Bildungspanel (NEPS)  
Schlagwörter Bildungsertrag; Lesen; Schreiben; Mathematik; Einkommenseffekt; Lohnhöhe; Berufserfolg; Qualifikation  
Abstract "Is there a reward for basic skills in the German labor market? To answer this question, we examine the relationship between literacy, numeracy and monthly gross earnings of full-time employed workers. We use data from the ALWA survey, augmented by test scores on basic cognitive skills as well as administrative earnings data. Our results indicate that earnings are positively related to both types of skills. There furthermore is no evidence for non-linearity in this relationship and only little heterogeneity when differentiating by sub-groups." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch; Befragung. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2007 bis 2008.  
Förderkennzeichen 01GJ0888